Ułamki na osi liczbowej o różnych mianownikach

Pobierz

Autorzy: Wiktoria Świercz, Ala Siuda Przedstawienie ułamków .. Samodzielnie odkrywają, jak dodaje się ułamki o jednakowych mianownikach, sposób postępowania podają w formie wniosku i zapisują w zeszytach.. Kiedy mam takie ułamki, zwłaszcza o różnych mianownikach zwykle przekształcam je w ułamki niewłaściwe bo bardzo ułatwia to ich dodawanie, odejmowanie, czy mnożenie.. Odejmowanie ułamków o różnych mianownikach Rozwiąż co najmniej 5 z 7 pytań, aby przejść na następny poziom!. C PP 11 Obliczanie jakim ułamkiem jednej liczby jest druga liczba.. Zapisz temat lekcji do zeszytu.. Definicje ułamków.. ⇊ Ułamki zwykłe.. Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże.. C P 8 Obliczanie ułamka danej liczby.. Główna.. W przypadku, gdy chcemy zaznaczyć jeden ułamek, sytuacja jest prosta, dzielimy odcinek jednostkowy na tyle części, ile wskazuje mianownik i odliczamy tyle części, ile wskazuje licznik.. Nazywamy cyfry po przecinku!. Dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach.. Szkoła.. Przypominamy jednostki długości i zależności między nimi.• przedstawiać ułamek zwykły na osi • zaznaczać liczby mieszane na osi • odczytywać współrzędne ułamków i liczb mieszanych na osi liczbowej • ustalać jednostkę na osi liczbowej na podstawie danych o współrzędnych punktów.. Dodawanie i odejmowanie liczb mieszanych o różnych mianownikach.Jaka figura?, Prawo, lewo, Kierunki, Nad, pod, po lewej, po prawej, Położenie, Dni tygodnia, Dni tygodnia - poziom zaawansowany, Temperatura, Miesiące, Miesiące - poziom zaawansowany, Która godzina?, Wybierz zegar, Ile przedmiotów, Więcej, mniej, Cyfry DOMINO, Liczby DOMINO, Poznajemy liczby rzymskie, Liczby rzymskie w kalendarzu, Większa liczba, Największa liczba w zakresie 10 .Ułamki o mianowniku 10, 100, 1000..

Dodawanie ułamków zwykłych o różnych mianownikach.

na ułamki dziesiętne skończone dowolną .• ustalać jednostkę na osi liczbowej na podstawie danych o współrzędnych punktów (R-D) • zaznaczać i odczytywać ułamki o różnych mianownikach na jednej osi liczbowej (D-W) 84-85 Porównywanie ułamków.. Jak zaznaczyć na jednej osi liczbowej dwa ułamki o takich samych licznikach, a różnych mianownikach Na przykład, rac{5}{9} i rac{5}{7} muszę zaznacz.Ułamki, tak jak i liczby całkowite, mają swoje miejsce na osi liczbowej.. Obliczanie ułamka danej liczby.. Lekcja 3: Dodawanie liczb mieszanych o różnych mianownikach w części ułamkowej Lekcja 4: Odejmowanie liczb mieszanych o różnych mianownikach w części ułamkowej Lekcja 5: Porównywanie różnicowe ułamków zwykłych .Zapisujemy ułamki o mianowniku 10, 100, 1000 w postaci dziesiętnej.. Ułamek jest większy od i mniejszy od .W tym kanale znajdziesz pełny wykład - 100% lekcji - z Matematyki dla Szkoły Podstawowej i Gimnazjum.. Odcinek jednostkowy , leżący na osi liczbowej między 0 a 1, podzielono na 7 równych części.Ułamki zwykłe, podobnie jak wszystkie inne liczby, można ze sobą porównywać..

Ułamki na osi liczbowej.

R3UkGnoMP0NRy 1.Uczniowie obserwują na ekranie ilustracje graficzne sum różnych ułamków.. Mnożenie i dzielenie ułamka przez liczbę naturalną .Pomysły na lekcje poświęcone ułamkom dziesiętnym.. Czy większy licznik oznacza większy ułamek.. • sposób porównywania ułamków o równych licznikach lub mianownikach (P-R) • porównywać ułamki zwykłe o .Ułamki zwykłe, dziesietne, działania na ułamkach - przykłady i zadania z rozwiązaniami.. skoro 1/6 < 1/5 to ułamek 5/6 > 4/5.Odczytanie współrzędnej punktu zaznaczonego na osi liczbowej.. Skracamy i rozszerzamy ułamki dziesiętne!. Dlatego aby zaznaczyć ułamek (na przykład ułamek ) na osi liczbowej musimy wykonać następujące .Z tej wideolekcji dowiesz się: - w jaki sposób znaleźć miejsce liczby mieszanej na osi liczbowej, - jak zaznaczyć liczbę mieszaną na osi liczbowej.Bardziej.Lekcja 5: Ułamki właściwe na osi liczbowej Lekcja 6: Liczby mieszane na osi liczbowej.. w sytuacjach problemowych • zaznaczać i odczytywać ułamki o różnych mianownikach na jednej .1. jeśli masz ułamki, które niewygodnie ci sprowadzać do wspólnych mianowników czy liczników możesz je po prostu odjąć od całości, a następnie porównać to, co pozostało.. Dlatego ważne jest aby zrozumieć zasadę ich zaznaczania na osi, a to będzie możliwe jeśli dobrze zrozumiemy znaczenie licznika, mianownika w ułamku zwykłym..

C PP 10 Odejmowanie ułamków o różnych mianownikach.

C P 9 Dodawanie ułamków o różnych mianownikach.. (Przypomnienie: mianownik odpowiada za to na ile części podzielona jest całość/jednostka zaś licznik mówi o tym ile tych części bierzemy).. Powodzenia:) Tomasz D. GwiazdaW jaki sposób porównać ułamki zwykłe o jednakowych mianownikach Jaki wpływ na wielkość ułamka ma jego licznik.. Uczeń: rozpoznaje ułamki dziesiętne wśród różnych ułamków, czyta i zapisuje ułamki dziesiętne, zaznacza ułamki dziesiętne na osi liczbowej oraz odczytuje ułamki dziesiętne zaznaczone na osi liczbowej, zapisuje ułamek dziesiętny w postaci sumy odpowiednich ułamków dziesiętnych.7) zaznacza ułamki zwykłe i dziesiętne na osi liczbowej oraz odczytuje ułamki zwykłe i dziesiętne zaznaczone na osi liczbowej; 8) zapisuje ułamek dziesiętny skończony w postaci ułamka zwykłego; 9) zamienia ułamki zwykłe o mianownikach będących dzielnikami liczb 10, 100, 1000 itd.. Zapoznaj się z zamieszczonymi przykładami.. C P 7 Dzielenie ułamków.. Tego typu ćwiczenie pozwala na czynnościowe podejście do tematu.UŁAMKI.. Ułamki na osi liczbowej.. oblicz procent z danej liczby liczby dziesiętne zadania, ciagi arytmetyczne zadania działania pisemne zadania .ułamki zwykłe - oś liczbowa (10) ułamki zwykłe - porównywanie (17) ułamki zwykłe - ułamek liczby (4) ułamki zwykłe - wspólny mianownik (1) ułamki zwykłe skracanie i rozszerzanie (21) wartość bezwzględna (3) wielokąty (6) wielokrotności (10) wyrażenia algebraiczne (8) zamiana jednostek (4) zamiana liczb mieszanych na ułamki .Ułamki zwykłe na osi liczbowej ..

Dodawanie i odejmowanie ułamków o różnych mianownikach.

Zaznaczając ułamki na osi liczbowej warto jest przyjąć dobre jednostki.. Ułamek nieskracalny - ułamek w którym licznik i mianownik mają największy wspólny .• przedstawiać ułamki zwykłe na osi liczbowej, • odczytywać zaznaczone ułamki na osi liczbowej, • zamieniać całości na ułamki niewłaściwe, • przedstawiać ułamek zwykły w postaci ilorazu liczb naturalnych i odwrotnie, • stosować odpowiedniości: dzielna- licznik, dzielnik - mianownik, znakProste ułamki zwykłe na osi liczbowej Rozwiąż co najmniej 3 z 4 pytań, aby przejść na następny poziom!. 3 i 1/8 to dokładnie to samo, co 8 * 3 + 1, czyli 25/8.. Odczytujemy i zaznaczamy ułamki dziesiętne na osi liczbowej!. 3 i 1/8 = 25/8 Mówiąc inaczej: 3 = 24/8 zaś 24/8 + 1/8 = 25/8.7) zaznacza ułamki zwykłe i dziesiętne na osi liczbowej oraz odczytuje ułamki zwykłe i dziesiętne zaznaczone na osi liczbowej; 8) zapisuje ułamki dziesiętne skończone w postaci ułamków zwykłych; 9) zamienia ułamki zwykłe o mianownikach będących dzielnikami liczb 10, 100, 1000 itd.. Zamiana ułamka na liczbę mieszaną.. BP 6Mnożenie ułamków.. 3.przekątna prostokąta wzór, spodek wysokości ostrosłupa zamień podane procenty na ułamki dziesiętne jak zamienić procenty na ułamki.. mnożenie ułamków zwykłych zadania tekstowe figury symetryczne względem punktu 2x^2+3x+5, wszystkie wzory z matematyki z gimnazjum.. Przykładowo, jeżeli chcemy zaznaczyć na osi ułamki o mianowniku , to za jedną jednostkę przyjmiemy kratki.. Miejsce ułamka na osi liczbowej.. Jeżeli chcemy zaznaczyć na osi ułamki o mianowniku , to za jedną jednostkę przyjmiemy kratki: Jeżeli chcemy zaznaczyć na osi ułamki o .Każdemu ułamkowi odpowiada pewien punkt na osi liczbowej, trzeba go tylko znaleźć.. większy jest ten ułamek, który po odjęciu od całości da ci liczbę mniejszą, np. z ułamkami 5/6 i 4/5, większe jest 5/6, bo 1 - 5/6 = 1/6, a 1 - 4/5 = 1/5.. Jeżeli ułamki, które chcemy porównać, możemy tak skrócić lub rozszerzyć, że w obu przypadkach otrzymamy ten sam ułamek, to porównywane ułamki są równe.. Na przykład: 9 15 = 21 35, ponieważ 9 15 = 3 5 oraz 21 35 = 3 5.. Porównujemy ułamki dziesiętne.. Jak wygląda ułamek?. Dodawanie liczb mieszanych o takich samych mianownikach .Aby dodać ułamki o różnych mianownikach, trzeba najpierw sprowadzić je do wspólnego mianownika, skracając lub rozszerzając.. CPPDługość tej strzałki wynosi 3 i 1/8.. 1 0Cześć, mam wielki problem z zadaniem domowym, a już jutro matma.. Na tej lekcji dowiesz się: - w jaki sposób ułamki zwykłe o mianowniku 10, 100 i 1000 zapisać w postaci liczby dziesiętnej, - od czego zależy ilość cyfr po przecinku, - jak poprawnie czytać liczby z przecinkami..


wave

Komentarze

Brak komentarzy.
Regulamin | Kontakt